2014. szeptember 27.

Kiállítás arculata / Exhibition identity (2014)

Žilvinas Kempinas
Ötödik fal
Képzőművészeti kiállítás az M0 Projektteremben a Műcsarnokban
(plakátok, molinó, meghívó, szórólap, vendégkönyv és a kiállítási tér grafikai munkái)

Žilvinas Kempinas
Fifth Wall
Fine art exhibition at M0 project space, Kunsthalle Budapest, Hungary
(posters, invitation card, flyer, guestbook & graphic design of the exhibition hall)






2014. szeptember 11.

Plakátterv / Poster design (2014)

Žilvinas Kempinas
Ötödik fal
tervváltozat

Žilvinas Kempinas
Fifth Wall
design variation



2014. szeptember 10.

Kiadvány / Print design (2014)

ColourSchool2
A Budapest Film Zrt. középiskolásoknak szóló 
– a pszichodráma és a filmelemzés módszerein alapuló – programja a bevándorlásról
2013/14-es tanév



A ColourSchool2 immár harmadik generációja a bevándorlók megismerését és integrációját elősegítő programnak. A projekt szellemiségét az Odeon Lloyd Moziban megrendezett Colours Fesztivál indította el 2012 tavaszán, amely a hazánkban élő bevándorlók kultúráját mutatta be filmvetítéseken, kiállításokon, koncerteken, beszélgetéseken és étel-ital kóstolókon keresztül.
A program célja a tanulók bevándorlással kapcsolatos ismereteinek bővítése, szociális érzékenységük, társadalmi tudatosságuk és nyitottságuk serkentése, ezáltal pedig a Magyarországon élő bevándorlók, főként a harmadik országbeli állampolgárok elfogadottságának javítása, társadalmi beilleszkedésük megkönnyítése.

A projekt az Európai Unió Európai Integrációs Alapjának támogatásával valósul meg.


The key element of the ColourSchool project based on screenings, is the creation and implementation of the methodogy for a complex programme which increases the sensitivity of 16 secondary school classes through a whole school year. The aim of the project is to increase their social sensitivity, social awareness and openness and also to extend their knowledge concerning immigration, to inform their teaches and as a resnet to improve the integration and acceptance of citizens of the third country living in Hungary. The impact of the films, the responsiveners of the youth and making them more active, creative and knowledgable are all key factors as well as the preventive anti-xenophobic nature of the project. In the course of the project a quiz questionarie and a booklet will be made and by the distribution of these the impact and the efficiency of the programme gets multiplied. The project closes with an assessment for secondary school students which fills a gap.

The project is co-financed by the European Integration Fund of the European Union.